Територіальні органи ДФС
у Донецькій області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Щодо анулювання податкових накладних з Єдиного реєстру податкових накладних, зареєстрованих, за Вашим повідомленням, невідомими особами

12.10.2015

Розглянувши Ваш лист щодо анулювання податкових накладних з Єдиного реєстру податкових накладних, зареєстрованих, за Вашим повідомленням, невідомими особами, ГУ ДФС у Донецькій області повідомляє наступне.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН), звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість  - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податкових накладних, які містяться у ЄРПН, визначається Порядком ведення ЄРПН, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі – Порядок № 1246).

Відповідно до пункту 1 Порядку № 1246 подання податкової накладної та/або розрахунку коригування ДФС в електронній формі здійснюється відповідно до Порядку підготовки і подання податкових документів в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженого в установленому порядку.

Загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової  служби  України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису визначено Інструкцією з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 10 квітня 2008 року №233, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16 квітня 2008 року за № 320/15011 (далі – Інструкція № 233).

Відповідно до пункту 1 Інструкції № 233 платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства із застосуванням спеціалізованого програмного забезпечення формування податкових документів, засобу криптографічного захисту інформації, керуючись цією Інструкцією та договором про визнання електронних документів (далі - договір).

Згідно з даними інформаційної системи ДФС України Вашим підприємством до ДПІ за місцем обліку надіслано договори з чинними відкритими сертифікатами електронного цифрового підпису керівника підприємства та головного бухгалтера та аналогом відбитка печатки платника податків.   

За даними інформаційної системи ДФС України на всі податкові накладні, що перелічені у Вашому листі та зареєстровані в ЄРПН, накладено електронний цифровий підпис головного бухгалтера підприємства та аналог відбитка печатки підприємства.

 

Статтею 3 Закону України від 22.05.2003 № 852-IV «Про електронний цифровий підпис» (далі – Закон № 852) визначено, що електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) у разі, якщо електронний цифровий підпис підтверджено з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису; під час перевірки використовувався посилений сертифікат ключа, чинний на момент накладення електронного цифрового підпису; особистий ключ підписувача відповідає відкритому ключу, зазначеному у сертифікаті.

Електронний підпис не може бути визнаний недійсним лише через те, що він має електронну форму або не ґрунтується на посиленому сертифікаті ключа.

Відповідно до статті 7 Закону № 852 підписувач має право вимагати скасування, блокування свого сертифіката ключа, оскаржити дії чи бездіяльність центру сертифікації ключів, в якому він їх отримав,  у судовому порядку. Крім того, підписувач зобов'язаний зберігати особистий ключ у таємниці.

Підстави скасування, блокування посиленого сертифіката ключа визначено у статті 13 Закону № 852.  Так, акредитований центр сертифікації ключів скасовує сформований ним посилений сертифікат ключа, зокрема, у разі подання заяви власника ключа або його уповноваженого представника, компрометації особистого ключа.

 Разом з тим, чинним законодавством не передбачено обмежень щодо кількості ключів електронного цифрового підпису, які отримує підписувач від  акредитованих центрів сертифікації ключів (крім органів  державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій державної форми власності), та електронних поштових скриньок, з яких відправляються документи в електронному вигляді. 

Звертаємо увагу, що згідно з п.п. 6.4 п. 6 розділу ІІІ Інструкції № 233 працівники органів ДФС при розгляді договору звіряють тільки реквізити,  вказані у договорі, з реєстраційними даними платника податків в органах ДФС. У разі невідповідності реквізитів повертають платнику податків його договір.

Відповідно до статті 47 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, із змінами та доповненнями (далі - ПКУ), відповідальність за неподання, порушення порядку заповнення документів податкової звітності, порушення строків їх подання контролюючим органам, недостовірність інформації, наведеної у зазначених документах, несуть  юридичні особи, постійні представництва нерезидентів, які відповідно до цього Кодексу визначені платниками податків, а також їх посадові особи.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПКУ ЄРПН ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Вилучення даних з ЄРПН законодавством не передбачено, можливе лише виправлення помилок при дотриманні статті 192 ПКУ.

У зв’язку з вищевикладеним, пропонуємо підприємству звернутись:

  -  з заявою до акредитованого центру сертифікації ключів, в якому були отримані послуги електронного цифрового підпису, з метою скасування, блокування посиленого сертифіката ключа;

- до відповідного органу внутрішніх справ з заявою щодо скоєного, на  думку заявника, злочину, відповідальність за який передбачена статтею 358 Кримінального кодексу України;

- до суду з позовом щодо оскарження дій чи бездіяльності центру сертифікації ключів;

- до податкової інспекції за місцем обліку з заявою  щодо розірвання договорів про визнання електронних документів на період вирішення питання.

До списку