Територіальні органи ДФС
у Донецькій області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Чи вважаєте Ви, що набори даних у формі відкритих даних є більш зручним способом отримання інформації чим надсилання письмових запитів?

Про актуальні питання звернень громадян та публічної інформації – на «гарячій лінії» у Бахмуті

13.09.2018 -

Нещодавно  з платниками спілкувалась головний державний інспектор Бахмутської ДПІ Бахмутського управління ГУ ДФС у Донецькій області Артеменко Аліна Костянтинівна. Пропонуємо вашій увазі відповіді на запитання щодо порядку розгляду та надання відповідей на звернення громадян та запитів на отримання публічної інформації, які надходили від платників під час проведення заходу.

       Запитання: Хто має право на звернення?

Відповідь: Згідно із Законом України від 02 жовтня 1996 року №393/96-ВР „Про звернення громадян” громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів, та скаргою про їх порушення.

              Особи, які не є громадянами України, проте законно знаходяться на її території, мають таке ж право на подання звернення, як і громадяни України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами.

 

Запитання: В який термін розглядаються звернення?

Відповідь: Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються та вирішуються в місячний термін від дня їх надходження, а ті, що не потребують додаткового вивчення, – не пізніше 15 днів від дня їх отримання. В цілому термін розгляду звернень не може перевищувати 45 днів.

Запитання: Які звернення не підлягають розгляду та вирішенню?

Відповідь: письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає. Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними. Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

Запитання: Що відноситься до публічної інформації?

Відповідь: Публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених Законом України «Про доступ до публічної інформації».

 

      Запитання: Чим відрізняється запит на публічну інформацію від звернення?

Відповідь: Важливо відрізняти запит на публічну інформацію від звернення до органів фіскальної служби. Звернення стосується відстоювання прав та законних інтересів громадянина та пропозицій до діяльності суб’єктів владних повноважень, викриття їх недоліків в роботі. В запитах на інформацію мова йде про надання публічної інформації, якою володіє або повинен володіти її розпорядник. Між зверненням і запитом є відмінності у порядку оформлення та отримання інформації.

        Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» у зверненні має бути визначено прізвище, ім’я та по-батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання. Звернення може бути усним (викладеним громадянином на особистому прийомі) чи письмовим.

        Щодо доступу до публічної інформації, то запит може подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Письмовий запит подається в довільній формі та повинен містити: ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є; загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст, підпис і дату. Для спрощення процедури оформлення запитувачі інформації мають право заповнювати спеціальні форми запитів на інформацію. Зазначені форми можна отримати на суб-сайті ГУ ДФС у Донецькій області (dn.sfs.gov.ua) у підрозділі «Публічна інформація», а також в приміщеннях територіальних органів ДФС області.